3 gode råd til en bedre søvn

Der er desværre rigtig mange danskere, der har problemer med at falde i søvn, og det kan have rigtig mange konsekvenser. For det første er man fraværende, man kan miste sin koncentrationsevne og mangel på søvn kan også føre til en lang række af sygdomme. Det kan for eksempel være hjertesygdomme og lignende. Men hvordan kan man få en bedre søvn, så man er mere veloplagt og sund. Vi har her skrevet en artikel med 3 gode råd til, hvordan du får en bedre nattesøvn, og hvordan du falder hurtigere i søvn.

Vær aktiv

Det at være aktiv er sundt, og det ved du helt sikkert godt. Der findes flere former for fysisk aktivitet. Blandt andet gang, løb med videre. Fysisk aktivitet er med til at gøre os trætte og mere sunde. Det gør også, at vi får en noget bedre nattesøvn, end hvis nu vi for eksempel ikke havde lavet noget. Vær derfor fysisk aktiv hvis du gerne vil sove bedre om natten, det virker!

Sluk for elektronikken

Vi er omgivet af elektroniske apparater hele tiden i hjemmet. Det kan være vores mobiler, iPads, fjernsyn med videre. Alle disse elektroniske apparater er dog desværre bare ikke gode for vores hjerne og øjne. De sætter nogle reaktioner i gang, så vi ikke kan sove og bliver aktiverede. Derfor anbefales det også at ligge de elektroniske apparater væk et par timer inden sengetid. Så falder hjernen til ro. Læs eventuelt en bog i stedet!

Ophold dig ikke i dit soveværelset

Soveværelset skal bruges til at sove, og det skal forbindes med at sove. Derfor anbefaler vi, at du ikke opholder dig mere end højest nødvendigt i dit soveværelse. Hvis du kan træne din hjerne til, at det er der, hvor du sover, så er du allerede godt på vej til at få en bedre nattesøvn, og den har vi jo brug for.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *